ARTIKEL

/ARTIKEL
ARTIKEL2019-09-21T10:32:05+00:00

Dalam Islam, Tidak Ada Lepas Kahwin Anak Perempuan Tak Wajib Bertanggungjawab Ke Atas Ibu Dan Ayahnya

Dalam Islam Tidak ada lepas kawin anak perempuan tak wajib bertanggungjawab ke atas ibu dan ayahnya Takde dalam islam lepas kawin anak perempuan tak wajib bertanggungjawab ke atas ibu. Selagi nama anak, selagi tu kena bertanggungjawab kepada ibu. Jangan gunakan alasan taat suami lepas tu abaikan ibu. Islam tak ajar macam tu. Kalau korang anggap begitu pergi la masuk sekolah [...]

Larangan Lelaki & Wanita Melihat Aurat Wanita Lain…

Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan dari Abu Said Al-Khudri, Rasulullah S.A.W bersabda, “Seorang lelaki tidak dibolehkan melihat aurat lelaki lain dan wanita melihat aurat wanita. Dan tidak boleh seorang lelaki tidur dalam satu selimut dengan lelaki lain begitu juga dengan wanita”. Imam Nawawi mengatakan ia merupakan larangan haram hukumnya apabila di antara keduanya tiada pemisah. Ia menunjukkan larangan penyentuhan aurat [...]

Bolehkah Mengamalkan Ilmu Yang Diperolehi Daripada Mimpi?

Mimpi adalah permainan tidur. Kebanyakan mimpi berlaku hasil daripada khayalan, imaginasi manusia tentang sesuatu hal dan gambaran yang amat diingini atau ditakutinya. Mimpi juga biasanya mainan syaitan yang ingin menyesatkan manusia melalui mimpi. Sesuatu yang berlaku dalam mimpi itu jarang sekali menggambarkan yang sah ataupun yang sebenar. Dalam sebuah hadith yang diriwayatkan oleh Muslim daripada Ibn Abbas RA bahawa Rasulullah [...]

Kuasa YA LATIF Pada Anak-anak, Kesannya Lebih Hebat Daripada Guna Rotan

Haaa… cabaran juga nak jaga anak-anak tanpa tinggikan suara. Nak marah pun bukan anak faham. Jadi apa yang mak-mak perlu buat, guna kuasa DOA! Ya, boleh denda tetapi itu tidak mencukupi dan anda patut doakan manis-manis. Segala kata-kata, keyakinan, doa, harapan dan impian ibu bapa adalah sebenarnya doa dan akan terkesan ke dalam jiwa anak. Doa mestilah disusuli dengan tindakan [...]

Anak-Anak Adalah Pintu Rezeki Bagi Ibu Bapa.. 8 Cara Membuka Pintu Rezeki Dengan Membahagiakan Anak-Anak

Orang cakap anak-anak ini adalah rezeki buat ibubapa. Lagi ramai anak yang kita ada, lagi bertambah rezeki keluarga tersebut kan? Namun, ramai dalam kalangan ibubapa yang mempunyai konsep pemikiran yang salah iaitu terlampau berkira dengan anak-anak apabila mereka kian membesar. Nak beli barang kesukaan mereka satu pun tak boleh. KITA BERKIRA DENGAN ANAK, REZEKI AKAN BERKIRA DENGAN KITA Pernah tak [...]

(Visited 125 times, 1 visits today)